[ Produkty: ... ]
Oceń produkt:
(Oceniano 213 razy)

Kategorie:

Kultura Sztuka

Zobacz więcej od:  

::Różne::

Jan Tschichold - Nowa typografia. Podręcznik dla tworzących w duchu współczesności

Cena: 89,00 zł
80,00 zł (5% VAT)
Taniej o : 9,00 zł

Produkt niedostępny

VM_FAVORITE_NOLOGIN
  • Szczegóły produktu
  • Zapytaj o produkt
  • Recenzje klientów

 

„Nowa typografia” to legendarny podręcznik nowoczesnego projektowania graficznego wydany oryginalnie w 1928 roku w Berlinie. Jan Tschichold, wybitny niemiecki typograf, nauczyciel i teoretyk projektowania, przedstawia w niej rewolucyjną koncepcję typografii odrzucającej naśladownictwo stylów historycznych i stosowanie ornamentów na rzecz logicznej, rzeczowej i funkcjonalnej formy oraz ekonomii środków wyrazu.

W pierwszej części książki, zaczynając od krótkiej historii tradycyjnej typo­grafii, poprzez opis przemian jakie dokonały się w plastyce od impresjo­nizmu przez kubizm, futuryzm, ekspresjonizm, dadaizm, supre­matyzm, neoplastycyzm i konstruktywizm — a następnie zarys początków rewolucji typograficznej, autor prezentuje genezę i istotę nowoczesnego drukarstwa.

Drugą część stanowią opisy rozwiązań podstawowych zadań projek­to­wych w duchu nowoczesnej typografii. Tschichold analizuje kolejno: logotyp, papier firmowy, kopertę, kartkę pocztową, wizytówkę, druk reklamowy, afisz, plakat, ogłoszenie, gazetę i książkę. Prezentacji posz­czególnych zagadnień towarzyszą reprodukcje awangardowych realizacji Théo van Doesburga, Kurta Schwittersa, Eł Lisickiego, Laszló Moholya-Nagya, Herberta Bayera, Pieta Zwarta, Waltera Dexela, Johannesa Molzana, Maxa Burchartza, Franza W. Seiwerta, Joosta Schmidta, Lajosa Kassáka, Willego Baumeistera, Karela Teigego oraz samego autora.

Pod względem opracowania typograficznego książka jest wybitnym przy­kła­dem realizacji postulatów, których rzecznikiem był Tschichold, co spra­wia, że jej walory nie maleją od pierwszego wydania. Polskie tłuma­czenie książki ukazuje się jako faksymile, odtwarzając w najdrobniejszych szcze­gółach elementy oryginału: układ, kroje pisma, papier, jakość druku i oprawę.


Szczegóły wydania:
forma wydania: książka
wydawnictwo: Recto verso
miejsce wydania: Łódź 2011
ilość stron: 240 stron, format A5
oprawa: oprawa twarda płócienna
ISBN 978-83-930270-7-1






Captcha plugin for Joomla from Outsource Online  

Kod antysapmowy Odśwież

Może zainteresują cię również te produkty

Monika Rosińska - Przemyśleć u/życie - projektanci,przedmioty , życie społeczne
Monika Rosińska - Przemyśleć u/życie - projektanci,przedmioty , życie społeczne
35,00 zł
31,00 zł
Taniej o : 4,00 zł
Jost Hochuli  - Detal w typografii
Jost Hochuli - Detal w typografii
36,00 zł
34,00 zł
Taniej o : 2,00 zł
Adrian Shaughnessy - Jak zostać dizajnerem i nie stracić duszy
Adrian Shaughnessy - Jak zostać dizajnerem i nie stracić duszy
49,00 zł
45,00 zł
Taniej o : 4,00 zł

Wszytkie kategorie