Zobacz więcej od:
Katedrared. Ewa Drygalska, Marcin Pieńkowski - Kino afroamerykańskie. Twórcy, dzieła, zjawiska
36,00 zł (5% VAT)
Taniej o : 4,00 zł
- Szczegóły produktu
- Zapytaj o produkt
- Recenzje klientów
Kino afroamerykańskie to oryginalny zbiór tekstów o charakterze filmoznawczym i kulturoznawczym. Tematem poszczególnych analiz są filmy afroamerykańskich twórców (i jednego białego reżysera), ale zaproponowane ujęcia nie ograniczają się wyłącznie do omówienia materiału wizualnego. Poszczególni autorzy wprowadzają wątki związane z rasą, tożsamością, gender czy seksualnością, które tworzą kontekst niezbędny do odczytania i interpretacji wybranych tytułów. Walorem książki jest jej charakter historyczny i metodologiczny. Z jednej strony prezentuje ona filmy i twórców tworzących panoramę amerykańskiego kina czarnych XX i XXI wieku. Z drugiej pokazuje różne możliwości ujęcia problematyki filmowej, uwzględniające problemy rasowe, płciowe, polityczne i społeczno-kulturowe, a także zagadnienie autorstwa i poetyki kina Afroamerykanów. [...] Dzięki takiej konstrukcji książka może być interesującym materiałem zarówno dla filmoznawców i kulturoznawców, jak i osób zainteresowanych problematyką tożsamości oraz sposobami jej prezentacji na ekranie”.
prof. Małgorzata Radkiewicz
Spis treści
Ewa Drygalska, Marcin Pieńkowski
Wstęp
Patrycja Włodek
Rasa w Hollywood złotej ery
Ewa Drygalska
Black Popular Power: przypadek filmów blaxploitation klasy B
Andrzej Pitrus
„Ganja i Hess” Billa Gunna: blaxploitation w poszukiwaniu tożsamości
Grzegorz Stępniak
Od bulgoczacego gumbo po wystawianie Historii, czyli kilka uwag o Black Queer Cinema
Piotr Mirski
Bracia Hughes: szczere srebro
Ludwika Mastalerz
Keepin’ it real? – cała prawda o hood movies
Andrzej Antoszek
Reprezentacje „czarnej przestrzeni” w wybranych filmach afroamerykańskich
Karol Kućmierz
Spike Lee – audiowizualne oszołomienie
Ewa Drygalska
Iluzje i interpretacje. Niezależne afroamerykańskie kino kobiet
Michał Bobrowski
Rozkuty z łancuchów – czarnoskóry bohater westernu
Paweł Frelik
Mroczny kosmos – czarny i „czarność” w amerykańskim kinie science fiction
Piotr Dobry
Z sąsiedztwa na salony: raperzy na ekranie
Sebastian Smoliński
„Django”, „Zniewolony” i kino rewizji historycznej
Robert Zontek
„Czarne jest piękne, ale nie w owsiance”. Ewolucja czarnego sitcomu
Maciej Stasiowski
Krew w ustniku. Filmowe portrety czarnych jazzmanów
Szczegóły wydania:
forma wydania: książka
wydawnictwo: Katedra
miejsce wydania: Gdańsk 2015
ilość stron: 528 120 mm x 190 mm
oprawa: miękka
ISBN: 978-83-65155-04-7
Nowości
Wydawnictwo: Krytyka Polityczna
Zarówno Henryk Sienkiewicz, jak i Stefan Żeromski w esejach Andrzeja Mencwela, to twórcy u...
Cena:
59,90 zł
(5% VAT)
| Wydawnictwo: Krytyka Polityczna
Pierwszy reportaż o PKP, świetny do poczytania na stacji, kiedy czekamy na spóźniający się...
Cena:
39,90 zł
38,00 zł (5% VAT) Taniej o : 1,90 zł | Wydawnictwo: ::Różne::
Ludzie pozostawiają po sobie przeogromną ilość śmieci!
Cena:
36,90 zł
34,00 zł (5% VAT) Taniej o : 2,90 zł |
Wydawnictwo: ::Różne::
Efektownie narysowany edukacyjny album o najważniejszych rzekach świata.
Cena:
64,90 zł
59,00 zł (5% VAT) Taniej o : 5,90 zł | Wydawnictwo: Okultura
Czym są praktyki tsalung i tummo? Skąd się wzięły i czemu służą? W niniejszej książce Drub...
Cena:
34,00 zł
31,00 zł (5% VAT) Taniej o : 3,00 zł | Wydawnictwo: ::Różne::
Michał Bogacki, Andrzej Janowski, Łukasz Kaczmarek. Bogaty w ilustracje i zdjęcia katalog...
Cena:
79,90 zł
73,00 zł (5% VAT) Taniej o : 6,90 zł |